Eksperci i ekspertki Fundacji Climate Strategies Poland angażują się w liczne publikacje i wystąpienia, które mają na celu popularyzację wiedzy na temat śladu węglowego, dekarbonizacji biznesu, odpowiedzialności biznesu w zakresie zmiany klimatu, a także sposobów redukowania jej skutków.   

  1. Lepiej późno niż później. Redukcja śladu węglowego a konkurencyjność klimatyczna polskich firm 
  1. Przełom: odchodzimy od rosyjskich surowców 
  1. OZE jako filar bezpieczeństwa energetycznego Polski 

Eksperci Fundacji byli współautorami poradnika dla dziennikarzy „Jak pisać o klimacie?”, który powstał we współpracy z Purpose Climate Lab, Nauka o klimacie, Instytutu Spraw Publicznych oraz redakcji Gazeta.pl 

Przedstawiciele Fundacji chętnie dzielą się wiedzą w zakresie: 

  • śladu węglowego,  
  • konkurencyjności klimatycznej,  
  • strategii oraz komunikacji klimatycznej,  
  • greenwashingu,  
  • dezinformacji klimatycznej  

W ostatnim czasie eksperci Fundacji wzięli udział w wydarzeniach, takich jak:   

  • Okrągły Stół dla Sektora Bankowego i NGO zorganizowany przez Związek Banków Polskich. Podczas spotkania Lukasz Dobrowolski, Dyrektor w Fundacji Climate Strategies Poland Foundation przedstawił perspektywę na konkurencyjność klimatyczną polskich firm i potencjalną rolę sektora bankowego we wspieraniu transformacji klimatycznej firm.  
     
  • Polsko-niemiecka konferencja branżowa „Co dalej z branżą motoryzacyjną?”, zorganizowana przez AHK Polska w dniu 21 czerwca 2023. Podczas wydarzenia podjęliśmy temat śladu węglowego, w tym m.in. nowych obowiązków związanych z jego raportowaniem oraz wpływu na konkurencyjność polskich przedsiębiorstw z branży motoryzacyjnej. https://ahk.pl/pl/media/aktualnosci/news-details-pl/branza-motoryzacyjna-w-obliczu-przemian-szanse-i-wyzwania 
     
  • Komunikacja klimatyczna. Jak rozpoznać greenwashing w kontekście deklaracji klimatycznych? – webinarium zorganizowane we współpracy z Radą Reklamy. Dr Agnieszka Liszka-Dobrowolska, Dr. Aleksandra Drewko oraz Martyna Kajzerek omówiły kwestie związane z neutralnością klimatyczną, redukcją emisji gazów cieplarnianych oraz przedstawiły podstawowe pojęcia i wymogi wynikające z najnowszego Standardu #SBTi. Pokazały także, jak przedsiębiorstwa komunikują swoje #celeklimatyczne oraz na jakie przemilczenia należy zawracać uwagę. https://genetyczni.radareklamy.pl/klimat-w-komunikacji-marketingowej-jak-unikac-greenwashingu/ 
     
  • Webinar „Podstawy liczenia śladu węglowego dla małych firm. Prezentacja bezpłatnego kalkulatora i bazy wiedzy” dla przedsiębiorców z regionu woj. śląskiego i dolnośląskiego, współorganizowany ze Stowarzyszeniem BoMiasto. Dr Aleksandra Drewko oraz Łukasz Broniewski z Fundacji Climate Strategies odpowiedzieli na pytania: Podczas webinaru eksperci Fundacji Climate Strategies Poland m.in. odpowiedzą na pytania: 
    Na czym polega liczenie śladu węglowego, jak do tego podejść w mniejszej firmie i na co zwrócić szczególną uwagę? 
    Dlaczego ślad węglowy firmy to temat, który znacząco wpłynie na prowadzenie również mniejszego przedsiębiorstwa? 
    Jak najlepiej skorzystać z udostępnianego przez Fundację bezpłatnego kalkulatora – podstawowe funkcjonalności? 
    https://youtu.be/-QVoz6dmWDc 
  • Dyskusja ekspercka na zaproszenie WWF Polska. Podczas wydarzenia, w którym z ramienia Fundacji udział wziął jej współzałożyciel Łukasz Broniewski, organizatorzy opowiedzieli o projekcie inwestycji w obszary chronione, w szczególności w mokradła.  
     
    To ważny temat, ponieważ:  
    📌 obejmowanie prywatną ochroną mokradeł w Polsce jest szansą na zaadresowanie dwóch kryzysów jednocześnie – klimatycznego i związanego ze spadkiem różnorodności biologicznej 
    📌 zdegradowane, osuszone mokradła z sojusznika w walce z ociepleniem klimatu, zamieniają się w jednego z większych emitentów CO2. Ich roczne emisje w Polsce są porównywalne z rocznymi emisjami z elektrowni w Bełchatowie!  
    📌 prywatna ochrona mokradeł to najbardziej efektywny sposób redukowania emisji CO2. https://www.wwf.pl/chronmy-mokradla 
     
  • IV Konferencja Psycholog w biznesie, SWPS. Fundację Climate Strategies reprezentowały analityczki Martyna Kajzerek i Monika Michalczuk, które przybliżyły uczestnikom temat śladu węglowego w biznesie. https://www.facebook.com/psychologwbiznesie/posts/pfbid02ngJ6UwUNHrimB9oUL2Xarj3bJFySCWHntNYj5ucnhWAKtJPdR5u5sqioqswu8NEFl?locale=pl_PL 
  • Webinar „Miasta dla klimatu. Ślad węglowy miasta w praktyce” zorganizowany przez Fundację Climate Strategies Poland. W wydarzeniu udział wzięli eksperci, praktycy i liderzy transformacji klimatycznej miast, którzy przez cały dzień dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniami z przedstawicielami samorządów. W panelu miejskim uczestniczyli prezydenci i przedstawiciele miast: Hanna Gronkiewicz-Waltz, Piotr Borawski, Krzysztof Kukucki oraz Maciej Riemer. Wśród ekspertów znaleźli się: Sylwia Słomiak, Giulia Melica, Pedro Bizarro, Rodolphe Quinn. Fundację Climate Strategies reprezentowali: Dr Agnieszka Liszka-Dobrowolska, Łukasz Broniewski, Sylwia Mindykowska, Paweł Klawiter-Piwowarski 
     
  • Premiera bezpłatnego Kalkulatora Śladu Węglowego opracowanego przez Fundację Climate Strategies Poland. Narzędzie zaprezentowali jego inicjatorzy: dr Agnieszka Liszka-Drobrowolska, dr Aleksandra Drewko, Łukasz Broniewski oraz Łukasz Dobrowolski. Podczas webinaru odpowiedzieli na pytania:  
    🔹 Na czym polega liczenie śladu węglowego, jak do tego podejść w mniejszej firmie i na co zwrócić szczególną uwagę?  
    🔹 Dlaczego ślad węglowy firmy to temat, który znacząco wpłynie na prowadzenie również mniejszego przedsiębiorstwa?  
    🔹 Jak najlepiej skorzystać z udostępnianego przez Fundację bezpłatnego kalkulatora – podstawowe funkcjonalności?  
    https://www.youtube.com/watch?v=BPWdaCe1CQ4 
       
     
  • Konferencja online podczas której Rada Reklamy ogłosiła pierwszą w Polsce samoregulację dotyczącą reklamy środowiskowej. To innowatorska samoregulacja w obszarze reklamy środowiskowej, której celem jest edukacja rynku i przeciwdziałanie greenwashingowej manipulacji w reklamie. Podczas wydarzenia dr Agnieszka Liszka – Dobrowolska opowiedziała o odpowiedzialności biznesu i unikaniu greenwashingu poprzez realne, praktyczne działania firmy dążace do ograniczania śladu węglowego. 
    https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=2001911853517849 
     

Jeśli interesuje Cię w jaki sposób mówimy o śladzie węglowym i odpowiedzialności biznesu w zakresie klimatu w mediach, sprawdź zakładkę Biuro prasowe.